Hur stor är blomsterväggarna?

Bredden på väggarna är olika beroende på modell men samtliga är över 2 meter höga så att man kan  ställa sig framför och ta kort. Exakta mått finns under respektive produktbeskrivning.

Behövs släpvagn för att frakta blomväggarna?

Nej! Eftersom blomsterväggarna kan rullas ihop får de plats i backluckan på en personbil. Stativet som medföljer kan också fällas ihop så att även den får plats i en bil. 

Hur lång tid tar det att hänga upp blomväggarna?

Blomväggarna är enkla att sätta upp och är designade så att man ensam kan göra det på 15 minuter. Se videon nedan.

Finns det instruktioner på hur man sätter upp blomsterväggarna?

Ja! Se videon nedan på hur du sätter upp den vita blomsterväggen.

Hur mycket väger blomväggarna, behöver man bärhjälp?

Nej du behöver inte bärhjälp. Blommorna är fästa på ett slitstark tyg och hängs upp som en gardin på den medföljande stativet. Själva väggen väger ca 6-7 kg beroende på modell. Stativet som den hänger på väger ca 12 kg. Stativets vikt är fördelat mestadels till fötterna så att väggen står helt stabilt utan att falla över.

Kan jag hyra produkter fast än tillställningen är i en annan stad?

Ja, så länge du hämtar och lämnar tillbaka dem i Uppsala alternativt beställer leverans till/från Uppsala.

Behöver jag verktyg för att sätta upp blomsterväggen?

Nej. Du behöver inga verktyg för att sätta upp blomväggarna. Allt är ordnat så att du enkelt kan hänga upp den direkt på stativet. 

Hur länge kan man hyra produkterna på er hemsida?

Standard hyresperiod är tre dagar (upphämtningsdag – användningsdag-återlämningsdag). När du gjort din beställning så är väggen bokad på dig i tre dagar.  Vill du hyra en längre period så kontakta oss på info@blomvagg.se så kan vi kolla tillgänligheten.

Hur betalar jag för min beställning?

Du betalar antingen med kort via Qvickly säkra kortbetalningar, faktura eller så kan du Swisha 123 664 8984 (Melodifoto AB). 

Kan jag ångra min beställning?

Ja! Du kan ångra dig och avbryta hyresavtalet inom 14 dagar från att du genomfört beställningen. I annat fall förfaller hyreskostnaden.

När kan jag hämta produkterna jag har beställt?

Efter att du gjort din beställningen så skickar vi några förslag på datum och tider du kan hämta och lämna produkterna.

Beställer du leverans och retur till/från Uppsala – Stockholm sker leveransen vardagen innan eventet. Returtransport sker därmed närmaste vardagen efter eventet.

Vart kan jag hämta produkterna?

Produkterna  hämtas i stadsdelen Salabacke i Uppsala på Salabacksgatan 25.

Jag kan inte hämta eller lämna enligt överenskommen tid, vad gör jag då?

Vi försöker se till att alltid hitta en tid som passar alla parter. Om du vet att du kommer bli försenad mer än 15 min så kontakta oss snarast. I annat fall kan vi inte garantera att vi kan lämna eller ta emot blomväggen. Vill du ändra tiderna ska du göra det senast 48 timmar innan. Kontakta oss på 0736-951746.

Jag kommer inte kunna returnera produkterna jag har hyrt på överenskommen dag, vad händer då?

Om inget annat är överenskommet förfaller ytterligare hyreskostnad på 4000 kr per påbörjad vecka tills produkterna är returnerad.

Om kunden beställt leverans och retur är det dens ansvar att följa fraktbolagens anvisningar för upphämtning och återlämning. Om fraktbolaget inte kan fullgöra sina åtagande pga kundens försummelse eller oaktsamhet så åligger det kunden att bekosta ny frakt.

Tillkommer det några fraktkostnader?

Du kan hämta och lämna produkternai Uppsala och då tillkommer inga fraktkostnader.

Vi erbjuder leverans och retur för endast 550 kr från/till Stockholm – Uppsala. För att lägga till den tjänsten till din beställning klicka HÄR >>

Fraktar ni produkterna?

Det går bra att hämta och lämna produkterna i Uppsala.

Vi erbjuder också leverans och retur för endast 550 kr från/till Stockholm – Uppsala. För att lägga till den tjänsten till din beställning klicka HÄR >>

Vad händer om produkterna går sönder eller skadas?

Blomväggarna är väldigt slitstarka, för att de  ska gå sönder krävs stor oaktsamhet. Om blomväggen inte är användbar för fler uthyrningar till följd av skador debiteras kund för kostnaden av en ny blomstervägg. Om produkterna  vid återlämning är vanvårdat eller nedsmutsat utöver vad som följer av normal användning, debiteras kostnader för återställande, rengöring och/eller reparation.

Övrigt

  • Blomväggen levereras nedmonterad.
  • produkterna hämtas och lämnas i Uppsala.
  • produkterna hyrs ut till Uppsala, Stockholm, Södertälje och Västerås -området.